Dimecres, 26 De Abril De 2017

20/03/2017

La Subdelegada del Govern rep a l’alcalde de Les Oluges

Foto

L’alcalde de Les Oluges, Josep Maria Calderó, que li ha plantejat la necessitat de dur a terme diferents actuacions en el riu Sió al seu pas pel municipi.

Lleida, 23 de febrer de 2017.-La Subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso, ha rebut aquest matí a lalcalde de Les Oluges, Josep Maria Calderó, que li ha plantejat la necessitat de dur a terme diferents actuacions en el riu Sió al seu pas pel municipi que puguin evitar el desbordament del mateix quan hi ha episodis de pluges.

En aquest sentit, lalcalde ha explicat que la confluència de les rieres de Bergós-Guerrejat i la de Malacara amb el riu Sió al seu pas per Les Oluges ocasiona desbordaments i inundacions freqüents que incomuniquen el municipi.

La Subdelegada del Govern sha compromès a traslladar a la Confederació Hidrogràfica de lEbre (CHE) les necessitats plantejades per lalcalde, així com a gestionar la visita de tècnics de lorganisme de conca al municipi de Les Oluges per estudiar i valorar sobre el terreny possibles intervencions.

Actuacions de conservació de la CHE

Segons dades facilitades per la CHE, lorganisme ha invertit en el període comprés entre 2012 i 2016 un total de 1.453.970,53 euros en actuacions de conservació del domini públic hidràulic en les lleres dels rius de la província de Lleida.

El volum més nombrós daquestes actuacions de conservació, segons aquestes mateixes dades, es van executar en els anys 2015 i 2016. En aquest sentit, les actuacions fetes lany 2015 van representar una inversió per part de la CHE de 386.996,51 euros, mentre que lany passat, les actuacions dutes a terme van tenir un pressupost inversor de 743.910,23 euros.

Entre les actuacions de conservació de la CHE de lany 2016, destaquen les fetes en els rius Sió (municipi de La Sentiu de Sió) i Ondara (municipis de Vilagrassa, Sant Antolí, Anglesola i Barbens) per un import de 114.099,66 euros.

Lactuació de conservació de la CHE més important a la província de Lleida lany passat va ser la neteja de la llera del riu Segre i Noguerola al seu pas per la ciutat de Lleida amb una inversió de 200.475,50 euros.